In samenwerking met Salesforce heeft Litmus over het eerste half jaar in 2015 onderzoek gedaan naar de trends in mobiele e-mail marketing en landingspagina’s. De conclusies uit dit onderzoek zijn gebundeld in een overzichtelijk infographic die wij u niet willen onthouden.

Download onze gratis kennisbundel ’10 voorbeelden van mobiele e-mail marketing’


Belangrijkste conclusies

Het zal niet als een schok komen, maar mobiele consumptie van e-mails is inmiddels gemeengoed. En waar merken en bedrijven inmiddels veel tijd en energie hebben gestoken in het creëren van mobiele websites, lopen ze nog wat achter in het toepassen van mobile-friendly e-mail design technieken.

  • Volgens Litmus blijkt uit onderzoek onder meer dan 1 miljard geopende e-mails dat 48% op een mobiel device wordt geopend;
  • 85% van B2C merken heeft inmiddels mobile-friendly landingspagina’s die te benaderen zijn vanuit e-mail (in 2014 was dat nog 74%);
  •  56% van alle e-mails is inmiddels mobile-friendly; een stijging van 155% ten opzichte van oktober 2013;
  •  16% van alle mobile-friendly e-mails leiden naar niet mobile-friendly websites;
  • Bij 52% van B2C merken zijn de website en e-mails niet allebei mobile-friendly.

Mobiele e-mail marketing inspiratie
Om u alvast een beetje op weg te helpen met uw mobiele e-mail marketing (mocht u die niet al toepassen),  hebben we voor u een gratis kennisbundel met 10 inspirerende voorbeelden van hoe je mobiele e-mail marketing kunt inzetten.


salesforce-litmus-infographic-mobile-friendly_email_and_landing_page_trends

Over Salesforce en litmus
Salesforce biedt wereldwijd aan meer dan 150.000 organisaties CRM oplossingen in de cloud aan. Litmus biedt SaaS oplossingen voor het testen en tracken van e-mail (campagnes), zodat je altijd het juiste e-mail design voor je (commerciële) e-mails inzet.