Donderdag 15 mei jl. organiseerden MailPlus en Blinker een event voor klanten, partners en klanten van partners waarin zij werden bijgepraat over de mogelijkheden van apps en e-mail marketing voor e-commerce.

In de eerste presentatie ging Dick de Zwart in op de geavanceerde doelgroepsegmentaties en dynamische campagnes die met MailPlus eCom mogelijk zijn. Door een koppeling met Magento en andere e-commerce CMS-en worden contact-, product- en ordergegevens gesynchroniseerd naar MailPlus.

Deze data kunnen worden ingezet om bijvoorbeeld een doelgroepselectie te maken op basis van een bepaalde omzet per product of merk. De mensen in deze doelgroep kunnen vervolgens worden benaderd met een speciale aanbieding voor dit product of merk als dank voor hun eerdere aankopen.

Daarnaast ging Dick de Zwart in op de vijf automatische campagnes die standaard met MailPlus eCom-producten worden meegeleverd en worden getriggerd dankzij de integratie met bijvoorbeeld Magento. Voor Magento is er een standaard gratis connector beschikbaar. Kijk voor meer informatie op de connector-pagina op Magento Connect.

standaard-email-marketing-campagnes-mailplus

De vijf standaard email marketing campagnes in MailPlus. Verlaten winkelwagen, win-back, product review, verjaardag en aanmeldbevestiging.

Mark van den Berg gaf daarna een sneak preview en demonstratie van de nieuwe MailPlus Sign Upp-app voor Android- en iOS-tablets. De app is ontwikkeld om aan de groeiende vraag van (e-)retailers en marketeers te voldoen om in winkels, pop-up stores en tijdens beurzen en evenementen snel en gemakkelijk nieuwe abonnees te werven en in te schrijven voor de nieuwsbrief. De app is gekoppeld aan alle e-mail marketing software-producten van MailPlus en zorgt dat e-mailadressen worden toegevoegd aan de database. Sign Upp is volledig te stylen in eigen huisstijl en biedt vele mogelijkheden om tablets in te zetten in winkels. Hieronder vallen extra promoties maar ook het aanmelden voor de nieuwsbrief is ermee te promoten.

Tot slot gaf Thijs van Schadewijk van app-ontwikkelaar Touchwonders een inkijk in de invloed van tablets op het e-commerce-landschap en hoe dat de beleving van online shoppen heeft beïnvloed. Daarnaast gaf hij een inkijk in de nieuwe HighstreetApp die ontwikkeld is als Magento-extentie. Het stelt retailers en e-tailers in staat om hun webshop in een native app aan te bieden, de shopbeleving van hun klanten te vergroten en extra omzet te stimuleren. Zo zijn recentelijk de app-shops van PME Legend en 9straatjes gelanceerd die klanten op hun iPad installeren voor nog meer shopplezier en een betere winkelervaring.

Kortom een gevarieerd programma dat goede inspiratie bood aan alle aanwezigen:

email marketing infographic MailPlus eCom

MailPlus biedt het product eCom: e-mail marketing speciaal voor webshops

 

ontvangst bezoekers eCom-klantendag

Ontvangst bezoekers van het eCom-klantevent

 

Presentatoren eCom-klantendag

Mark van den Berg, Dick de Zwart en Paul Neuteboom zijn er klaar voor: het event kan beginnen.

 

eCom-klantendag-sessie-email-marketing

Paul Neuteboom van Blinker verwelkomt de bezoekers van het eCom-klantevent

 

blinker-klantsucces-team-pim-van-vuuren-email-marketing

Pim van Vuuren van het Blinker-klantsuccesteam in gesprek met klanten.

 

mark-van-den-berg-presenteert-sign-upp-app

Mark van den Berg presenteert de nieuwe Sign Upp app van MailPlus.

Voor meer informatie over MailPlus eCom, bezoek de productpagina.