logopan-platform-affiliate-netwerkenHet Platform Affiliate Netwerken (PAN) heeft een e-mail marketing gedragscode
ontwikkeld voor z’n leden en publishers. De e-mail marketing gedragscode is zo opgebouwd dat deze voldoet aan de Telecomwet artikel 11.7. Daarnaast sluit de gedragscode aan op de Code E-mail van de DDMA, en op de ACM regulering.

In de e-mail marketing gedragscode worden onderdelen gedefinieerd zoals de adverteerder, de bestandseigenaar, de geadresseerde en het label.  Daarnaast zijn richtlijnen voor het verzamelen van e-mailadressen en het recht van verzet gedefiniëerd.

Volgens PAN-voorzitter Lauri Koop is de gedragscode een levend document. Zo vertelt zij het volgende:

“Dit verschaft ons de ruimte om in te kunnen spelen op de markt- en regeluringsontwikkelingen. Belangrijk, want de PAN is momenteel in gesprek met ACM om de interpretatie, uitvoerbaarheid en toepasselijkheid van de eerdere uitspraken van de toezichthouder helder te krijgen”.

Affiliate-netwerk Daisycon beboet door ACM

Afgelopen september werd affiliate-partij Daisycon een boete opgelegd van 810.000 euro voor de betrokkenheid bij het versturen van een groot volume aan spamberichten. De boete werd opgelegd door de Autoriteit Consument & Markt (ACM). In een artikel op Emerce staan de details van de boete een de aanloop ernaartoe beschreven.

E-mail marketing gedragscode online beschikbaar

De gedragscode is online beschikbaar via de website van het Platform Affiliate Netwerken. Het document is hier te downloaden.

 


E-mail marketing nieuws in de inbox ontvangen? Meld je aan voor de MailPlus e-mail marketing nieuwsbrief.

MailPlus email marketing software gratis proberen? Vraag een account aan en ga binnen een minuut aan de slag.