Als het gaat om het stimuleren van verkopen verslaat e-mail Facebook en Twitter. Dit blijkt uit een onderzoek uitgevoerd door AW Pro Tools. In totaal werden 1500 consumenten in de VS gevraagd naar welke online marketingactiviteiten hun online uitgaven beïnvloeden.

Het blijkt dat het grootste deel van de ondervraagden (67,3%) niet beïnvloed worden door grote online marketingkanalen. De tweede ontdekking was dat consumenten nog het meest beïnvloed worden door e-mail: vooral als die mensen welgesteld zijn. Van de mensen die wèl beïnvloed worden door grote online marketingkanalen gaf 13,8% aan dat dit door e-mail gebeurt, terwijl Facebook op de tweede plek komt met 13,5% en YouTube op de derde plek met 3,5%.

“Kanalen als YouTube, Facebook en Twitter bieden interessante marketingmogelijkheden, maar e-mail marketing blijft een sterke troef als het gaat om online verkopen stimuleren.” zo vertelt Jack Born, CEO van AW Pro Tools. Het is hierbij wel van belang dat er een goed uitgedachte e-mail marketingstrategie wordt gehanteerd, anders zal het kanaal e-mail niet ten volle benut worden.

Bron: Media bistro