MailPlus introduceert een nieuw product: Flowmailer, bedoeld om op professionele wijze automatisch gegenereerde e-mails te versturen. Denk hierbij aan orderbevestigingen, serviceberichten en facturen. 

Flowmailer biedt drie grote voordelen:

  • Het garanderen van een goede aflevering van e-mails
  • Overzicht van en inzicht in de verstuurde e-mails
  • De e-mails zijn mooi opgemaakt met de juiste huisstijl

Zo worden drie problemen opgelost waar marketeers tegenaan lopen bij de huidige manier van het versturen van geautomatiseerde e-mails.

Het dashboard van Flowmailer:

flowmailer-dashboard-email-message-delivery-600px

Een professionele oplossing voor geautomatiseerde e-mails

MailPlus kreeg van klanten steeds meer vragen over dergelijke situaties, waarbij duidelijk werd dat er een oplossing moest komen voor de problemen met hun procesmatige e-mail communicatie. Zo zijn marketeers ontevreden over  het uiterlijk van hun automatisch verstuurde e-mails. Het is vaak niet mogelijk om deze in de eigen huisstijl en met eigen lettertypes te versturen.

De reden hiervoor is dat de e-mails uit een CRM- boekhoud- of ERP-pakket worden verstuurd: systemen die niet zo goed zijn in het versturen van e-mail. Deze e-mails zijn niet te beheren door marketeers, waardoor ze geen grip op die communicatiestroom hebben.

Flowmailer biedt hier de oplossing voor: de mogelijkheid om eigen templates te gebruiken voor verschillende soorten berichten. Zo is het uiterlijk en daarmee de huisstijl ook in die automatische e-mail communicatie gewaarborgd.

Aflevering inzichtelijk met Flowmailer

Een ander probleem met dergelijke systemen is dat de aflevering van e-mails vaak niet inzichtelijk is. Mochten e-mails niet aankomen, dan is dat niet terug te zien. Voor webshops kan dit lastige situaties opleveren, zo vertelt Richard van Looijen, productmanager van MailPlus: “Klanten die een order plaatsen krijgen automatisch een bevestiging toegestuurd. Als de klant hier een vraag over heeft, dan moet een medewerker eerst een aantal vragen stellen: hij weet immers niet wat er met de bevestiging is gebeurd. Laat staan wanneer de klant belt en zegt dat hij hem helemaal niet heeft ontvangen. Waar moet je dan beginnen met zoeken?”

Voor de techniek van Flowmailer wordt dezelfde techniek als voor MailPlus gebruikt. Dit e-mail marketing platform wordt al sinds 2004 door meer dan 2.750 marketeers, communicatieprofessionals en (r)etailers ingezet voor hun e-mail marketingactiviteiten.

Van Looijen: “Met MailPlus gaan we dit jaar bijna 1 miljard marketingmails afleveren: waarom zouden we onze ervaring en techniek niet breder inzetten en ook e-mails vanuit andere systemen optimaal én volledig in huisstijl afleveren?”

Dashboard biedt uitgebreid inzicht in mailstromen

Flowmailer is net als MailPlus een SaaS-oplossing (software as a service), wat betekent dat er geen hoge investeringen of ingewikkelde installaties nodig zijn. Het product is beschikbaar als dienst en is via de browser te bedienen. Een uitgebreid dashboard biedt inzicht in de procesmatige e-mails die dagelijks verzonden worden.

Daarnaast is er de mogelijkheid om specifieke flows te bekijken. Het systeem is makkelijk te bedienen door marketeers. “Marketeers kunnen zelf bepalen welk template wordt gebruikt voor welke e-mail, maar ook een andere onderwerpregel kiezen.” zo beschrijft Van Looijen.

Elk platform dat e-mail kan versturen, zoals een CRM-pakket, een webshop of een ERP-platform, kan e-mail via Flowmailer versturen. Het platform is zo ingericht dat het direct aan te sluiten is, zonder een uitgebreid en kostbaar implementatietraject.

 

Bezoek voor meer informatie de website van Flowmailer: http://flowmailer.com of neem contact op via e-mail: contact@flowmailer.com of telefoon:  079 – 363 29 78.

Over MailPlus

MailPlus ontwikkelt sinds 2004 het gelijknamige Software-as-a-Service (SaaS) platform “de prettigste software voor e-mail marketing”. Gebruiksvriendelijke software voor praktische professionals met passie voor e-mail communicatie die geen tijd willen verspillen aan een technische applicatie. MailPlus is de meestgebruikte email marketing software in het midden- en hogere segment: al meer dan 2700 organisaties zetten MailPlus succesvol in voor hun e-mail marketingactiviteiten.  Kijk voor meer informatie op: www.mailplus.nl.