“Voordat ik een fout maak, maak ik die fout niet”. Een legendarische Cruyffiaanse uitspraak, die waarschijnlijk geen betrekking had op het inrichten van je e-mail marketing voor de feestdagen. Toch gebeurt het veel marketeers dat ze op het laatste moment pas mailings opstellen met een feestelijk tintje. Wil jij dit jaar op tijd beginnen met de feestdagen nieuwsbrieven en e-mail campagnes? We geven je vijf tips en zes inspirerende voorbeelden van feestelijke mailings.

Meer tips ontvangen voor de feestdagen? Download hier gratis de feestdagen white paper. Succes!


5 tips voor succesvolle mailings in de feestdagen

  1. Plannen, plannen en nog eens plannen! Slechts 20% van de mailings voor de feestdagen wordt 3 maanden vooraf ingepland volgens onderzoek van Litmus. Vooruit plannen ontneemt niet alleen last-minute stress, maar biedt ook kansen voor dynamische content, social media integratie, interactiviteit en zelfs gamificatie.
  2. Stuur voorafgaand aan de feestdagen een survey naar je inschrijvers en ontdek wat zij willen zien. Vervolgens kun je hiermee je content, verzendfrequentie en uitgelichte producten van je nieuwsbrief bepalen.
  3. Meer shoppers betekent meer verlaten winkelwagens. Maar ook de aankoopbeslissing is sneller gemaakt. Het is daarom aan te raden om sneller op een verlaten winkelwagen te reageren.
  4. Zet back-in-stock e-mails in voor populaire items. Tijdens de feestdagen is het normaal dat producten uitverkocht raken. Grijp het re-stock moment aan om het product nogmaals onder de aandacht te brengen. De ideale mix van customer service en promotie.
  5. Net zoals je aandacht geeft aan je mailings voor de feestdagen, is het ook belangrijk om je getriggerde mails te updaten. Zo genereer je in de populairste seizoenen een complete en unieke e-mail experience.


Kerst

Divoza maakt met de warme kleuren, de kerstballen en bijbehorende artikelen snel duidelijk dat kerst eraan komt. De kerstdagen staan altijd garant voor gezellige mailings.

 

kerst


Nieuwjaarsdag

De nieuwjaarsfelicitatie van McGregor wordt begeleid door een winterse foto en de aankondiging van een fraaie korting.
nieuwjaarsdag


Halloween

Deze mail van OnePiece sluit aan op de enge sfeer rondom Halloween. De donkere kleuren en het rode lettertype maken het plaatje compleet. Ze geven ook een bijpassende korting op alle zwarte kleding.

halloween


Black Friday

De shopping dag staat in het teken van korting. Met de basic zwarte afbeelding met rode banner maakt Prestashop snel duidelijk dat het Black Friday is.

black-friday

Cyber Monday
Ook Cyber Monday staat in het teken van shoppen. De kortingspercentages en de moderne banner leiden je direct naar de webshop van Zalando.

cyber-monday