ecommerce_benchmark-logoVandaag is de Ecommerce Benchmark gelanceerd door de Ecommerce Foundation. De Benchmark is een online tool en is als gratis service beschikbaar voor bedrijven om e-commerce-activiteiten te vergelijken en te verbeteren.

Thuiswinkel.org ondersteunt de E-commerce Foundation: de missie van deze non-profitorganisatie is om research, rapportages en benchmarks met betrekking tot e-commerce op collectieve basis te realiseren.

Meten is weten met de Ecommerce Benchmark

De Ecommerce Benchmark meet 21 prestatie-indicatoren die relevant zijn voor e-commerce. Naast de customer journey worden interne en externe organisatorische en financiële prestaties gebenchmarkt. Hieronder staan de 21 KPI’s beschreven die meegenomen worden in de Benchmark:

ecommerce-benchmark-kpis-ecommerce-foundation-m
De gedachte 

Reden voor de introductie zijn onder andere “dat e-commerce nog een nieuw managementgebied is: bedrijven maken vaak dezelfde fouten en proberen steeds opnieuw het wiel uit te vinden”, zo meldt Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org.

Alle gevraagde gegevens worden vertrouwelijk behandeld door de Ecommerce Foundation. Bedrijven kunnen de benchmark volledig anoniem invullen, en daarnaast worden individuele gegevens alleen voor benchmarking gebruikt.

Eerste deelnemende landen

De eerste landen die deelnemen aan de Benchmark zijn Nederland, Denemarken, Polen en Oostenrijk. Vanuit verenigingen buiten Europa is ook veel interesse getoond in de Benchmark.

Een voorbeeldverslag van de benchmark is te vinden op ecommercebenchmark.org.

Op Thuiswinkel.org is het gehele artikel over de Ecommerce Benchmark te lezen.

 


E-mail marketing nieuws in de inbox ontvangen? Meld je aan voor de MailPlus e-mail marketing nieuwsbrief.

MailPlus email marketing software gratis proberen? Vraag een account aan en ga binnen een minuut aan de slag.