Je bezoekt een website en na enkele seconden schiet een pop-up omhoog met de vraag of je je wilt inschrijven voor de nieuwsbrief: de subscribe pop-up. Een subscribe pop-up kun je vervelend en storend vinden, maar het trekt wel de aandacht én het zorgt voor meer e-mailadressen in je bestand. De resultaten liegen er niet om. We hebben drie succesverhalen voor je op een rij gezet.

De bestandsgroei is voor 93% tot stand gekomen door de pop-up
Genootschap Onze Taal zet sinds februari 2016 de subscribe pop-up in op de website www.onzetaal.nl om zo het nieuwsbriefbestand te laten groeien. In de drie maanden dat de pop-up actief is, is de groei van het bestand voor ruim 93% tot stand gekomen dankzij de pop-up en neemt het aandeel van via de pop-up aangemelde e-mailadressen inmiddels ruim 28% van het totale bestand in. Naast de pop-up kun je je ook nog aanmelden voor de nieuwsbrief via het Taalpost en Woordpostlinkje bovenaan in het menu.

Onze taal pop-up statistieken

Subscribe pop-up verschijnt na 5 seconden
Genootschap Onze Taal heeft bewust gekozen om met de subscribe pop-up aan de slag te gaan, vertelt Paula Vrolijk – de Vries, marketingen communicatiemanager bij het Genootschap. De website van de organisatie is erg populair en wordt goed bezocht. Het potentieel van al die bezoekers om met hen in contact te blijven werd niet optimaal benut. Daarom is gekozen om met een subscribe pop-up aan de slag te gaan. De subscribe pop-up verschijnt bij ieder bezoek aan de site nadat de bezoeker 5 seconden op de site aanwezig is.

De inhoud van de subscribe pop-up is afgestemd met collega’s van de redactie van het tijdschrift Onze Taal en met de taaladviseurs. De tekst moest de nieuwsgierigheid opwekken van bezoekers van Onzetaal.nl en daarbij inspelen op hun interesse voor de herkomst van woorden en nieuwtjes over taal. Het Genootschap Onze Taal heeft overigens twee nieuwsbrieven, te weten Woordpost en Taalpost. Woordpost geeft twee keer per week uitleg over een actueel woord. Taalpost brengt drie keer per week actueel taalnieuws.

Onze-taal-pop-up

 

Explosieve groei: + 20.000 nieuwsbriefabonnees in drie maanden
Het aantal nieuwsbriefabonnees was al jaren stabiel en is nu in drie maanden tijd met bijna 20.000 personen toegenomen! Het aantal nieuwsbriefabonnees voor Woordpost is in 13 weken gegroeid met 50%, 10.616 abonnees en voor Taalpost ligt dat op 34% meer abonnees, in aantal 7.498. Dit aantal ligt lager dan voor Woordpost, omdat in februari en april de subscribe pop-up banner is ingezet voor Woordpost en in maart en de eerste 2 weken van mei voor de Taalpost pop-up banner. De stap die nu gemaakt wordt, is om met behulp van de Campaign Manager van MailPlus de gegevens te gaan verrijken van de nieuwsbriefabonnees en daarna het lidmaatschap van Onze Taal onder de aandacht te brengen.

Lees hier de succesverhalen van Ziengs en Koffergigant. Ook zij hebben veel succes met de pop-up.