Vorige week doorbrak dagaanbiedingenspecialist Koopjedeal.nl de magische grens van € 1 miljoen euro omzet die direct te danken is aan de inzet van e-mail marketing. Het bedrag verscheen op de teller van het dashboard binnen het platform dat Koopjedeal.nl sinds september 2013 inzet voor e-mail marketing, MailPlus eCom. Een prestatie van formaat en het bewijs dat de inzet van e-mail marketing voor webwinkeliers absoluut niet kan ontbreken in de marketingmix van webshops.

Koopjedeal.nl: Iedere dag nieuwe aanbiedingen in je inbox

Dat het succes van Koopjedeal.nl geen toeval is, is duidelijk. Aan de opbouw en het beheer van het e-mailbestand is en wordt nog steeds hard gewerkt. Inmiddels verstuurt de dagaanbiedingenspecialist dagelijks zo’n 100.000 (!) e-mails naar even zoveel ontvangers. Deze ontvangers zijn allemaal zelf geworven door Koopjedeal.nl. De aanmeldmogelijkheden op de website spelen hierin een belangrijke rol, maar ook via social media worden nieuwe aanmeldingen voor de nieuwsbrief geworven. Vele van deze ontvangers zijn reeds klant en zij sporen vrienden, kennissen en familie weer aan om ook te profiteren van de dagaanbiedingen van Koopjedeal.nl en zich in te schrijven voor de nieuwsbrief met aanbiedingen.

Blinker en MailPlus eCom voor webshops

Voor de inzet van e-mail marketing werkt Koopjedeal.nl samen met bureau voor e-mail marketing Blinker. Samen met MailPlus-partner Blinker wordt gekeken naar de optimalisatie van campagnes en het opzetten van adreswervingsacties, bijvoorbeeld via een door Blinker ontwikkelde Facebook app. Voor het versturen van alle e-mailberichten gebruikt Koopjedeal.nl de email marketing software MailPlus eCom.

Dit platform voorziet in een directe integratie met het Magento ecommerce-platform van Koopjedeal en zorgt voor synchronisatie van klantcontactgegevens, producten en orderhistorie. Daarnaast voorziet het email marketing software-platform in diverse automatische marketingcampagnes, zoals een verlaten winkelwagen campagne en een verjaardagscampagne. MailPlus eCom meet nauwkeurig per verzonden e-mailing naast bounce-, open- en clickthrough rates welke conversies er worden gerealiseerd in de webshop en communiceert deze aantallen direct terug in de rapportagedashboards binnen het platform. Hierdoor kan Koopjedeal exact bijhouden welke omzet er via het e-mail marketingkanaal wordt gerealiseerd.

Taart voor Koopjedeal.nl

Het bereiken van € 1 miljoen omzet als gevolg van de inzet van e-mail marketing was voor Jelle Teeuwisse, E-mail Marketing Consultant bij Blinker reden om eigenaar en directeur van Koopjedeal.nl, Ilias Ahayan, een bezoekje te brengen en te trakteren op taart. Namens Blinker en MailPlus feliciteerde Jelle het Koopjedeal-team met het mooie resultaat.

koopjedeal-team-640px

Magento

MailPlus sponsort het Meet Magento-event dat op 21 en 22 mei plaatsvindt in de Jaarbeurs in Utrecht. Lees voor meer informatie het Meet Magento-event nieuws-item.

Ook geïnteresseerd in het koppelen van uw Magento-webshop met email marketing software MailPlus eCom? De MailPlus connector voor Magento is gratis en binnen enkele minuten te installeren. Met MailPlus eCom kunt u met uw webwinkel uw omzet een flinke boost geven!