In samenwerking met GAC Business Solutions heeft MailPlus een Microsoft Dynamics NAV-connector voor MailPlus e-mail marketingsoftware ontwikkeld en gelanceerd. De connector biedt vele mogelijkheden om uw relaties beter te onderhouden. De belangrijkste voordelen van de connector zijn tijdbesparing, het opleveren van saleskansen en het automatisch schoonhouden van uw contactenbestand.

 

Contactsynchronisatie en CRM-selecties

Door de uitgebreide contactsynchronisatie gaat geen contact verloren. Bounces (e-mails die niet aankomen bij contacten) worden automatisch in Microsoft Dynamics NAV opgevolgd met een taak. Die gegevens worden dan gecontroleerd om vervolgens actie op te ondernemen. CRM-selecties (segmenten) die in Microsoft Dynamics NAV worden gemaakt, zijn met een druk op de knop beschikbaar voor een nieuwe e-mailing in MailPlus als tijdelijke lijst. Het is niet meer nodig om handmatig contacten toe te voegen of bestanden te importeren. Dit scheelt tijd en verkleint de kans op fouten. Deze tijdwinst kan weer gestoken worden in de inhoud van de boodschap en technieken om de e-mail te laten resulteren in aanvragen / leads.

 

Profielverrijking en automatische campagnes

Het aansturen van automatische campagnes is geen probleem met de koppeling tussen Microsoft Dynamics NAV en de MailPlus e-mail marketingsoftware. Automatische campagnes, zoals een welkomsttraject voor nieuwe klanten, het versturen van een e-mail met een brochure en automatische customer lifecycle campagnes, zijn in te richten in MailPlus. Deze worden eenvoudig vanuit de contactkaart met de juiste triggers vanuit Microsoft Dynamics NAV aangestuurd.

 

Grip op saleskansen door Marketing Automation

Klikgedrag in nieuwsbrieven of aanbiedingen die met MailPlus zijn verstuurd, komen terug in Microsoft Dynamics NAV en wordt opgeslagen bij de juiste contactpersoon. Hiermee worden saleskansen optimaal benut, omdat de interesses van de contacten inzichtelijk worden door hun klikgedrag. Accountmanagers kunnen hier direct slim op inspelen, bijvoorbeeld door er campagnes aan te koppelen.

 
Kijk voor meer informatie op de Microsoft Dynamics NAV connector-pagina.