Op zondag 7 september is een nieuwe versie van MailPlus uitgebracht. Deze versie is automatisch voor iedere MailPlus-gebruiker beschikbaar. In de release zitten verschillende verbeteringen en nieuwe mogelijkheden voor meer e-mail marketingsucces!

De belangrijkste toevoegingen zijn een geheel nieuw Kenniscentrum met nog meer handleidingen, instructievideo’s faq’s en tutorials en nieuwe, uitgebreide functionaliteit voor het automatisch A/B splittesten van e-mailings. Tot slot is de Form Manager voor het opmaken en inzetten van formulieren ook beschikbaar gemaakt voor MailPlus Marcom Mailer-gebruikers.

Geheel nieuw MailPlus Kenniscentrum ter ondersteuning

Om MailPlus-gebruikers nog beter te ondersteunen en hen te helpen het maximale uit hun e-mailmarketingactiviteiten te halen, is een geheel nieuw Kenniscentrum ontwikkeld en gelanceerd. Het Kenniscentrum bevat praktische kennis in de vorm van handleidingen, video’s en faq’s. Daarnaast is er inspiratie te vinden voor nieuwe toepassingen in e-mail marketing.

Zowel voor beginnende als gevorderde MailPlus-gebruikers biedt het nieuwe Kenniscentrum de informatie die zij nodig hebben om MailPlus nog beter in te zetten. Vanuit MailPlus is het Kenniscentrum altijd beschikbaar. Op ieder gewenst moment is het Kenniscentrum vanuit iedere module te raadplegen zodat u snel en gericht antwoord op uw vraag vindt. Op deze manier ondersteunen we gebruikers nog beter bij de inzet van MailPlus.

Het MailPlus Kenniscentrum is te vinden op kennis.mailplus.nl.

mailplus-kenniscentrum

Automatisch A/B splittesten

Met MailPlus is het nu mogelijk twee varianten van een bericht op een deel van een doelgroep te testen. MailPlus stuurt na de test automatisch het ‘winnende’ bericht naar de rest van de doelgroep. Met automatisch A/B splittesten kan getest worden op afzendernaam, onderwerpregel of inhoud van een bericht. De winnaar wordt bepaald op basis van een vooraf ingestelde factor: meeste opens, meeste kliks of meeste conversiekliks. De testperiode en het verzendmoment kunnen daarna ook worden ingesteld.

Naast automatische verzending na de test, kan er ook voor gekozen worden dit handmatig te doen. Deze uitgebreide A/B splittest-mogelijkheden stellen u nog meer in staat de effectiviteit van uw e-mail marketinginspanningen te verbeteren.

Meer informatie over automatisch A/B splittesten is hier te lezen.

email-marketing-ab-testen-automatisch

Form Manager nu ook beschikbaar voor Marcom Mailer

Tot slot is de Form Manager module nu ook beschikbaar voor Marcom Mailer. Met de Form Manager kunnen gebruikers zonder technische kennis snel en op een slimme manier formulieren maken die ingezet kunnen worden op speciale landingspagina’s. Dit kan bijvoorbeeld voor de aanvraag van whitepapers of voor de inschrijving voor een klantendag zijn. De Form Manager was al beschikbaar voor Marcom Campaigns, maar nu dus ook voor Marcom Mailer.

De gebruiksvriendelijke Form Editor biedt de mogelijkheid om allerhande formulieren samen te stellen. Features zoals skip-functionaliteit, multi-paging en validatie in verschillende vormen zijn standaard beschikbaar. Daarnaast zijn onder andere matrixvragen, conditionele vragen en ratingvragen onderdeel van de vragenopties.

form_manager_editor-mailplus-webformulieren

Over MailPlus

Met MailPlus maakt u zelf snel en gemakkelijk e-mail nieuwsbrieven, webformulieren, enquêtes, SMS, landingspagina’s en automatische multichannel campagnes. De email marketing software is gericht op de niet-technische marketeers die maximale resultaten willen behalen. MailPlus is de enige e-mail marketing service provider die 4 jaar achter elkaar nr. 1 is geworden in de Emerce 100. Wilt u meer weten over de mogelijkheden van MailPlus of zelf uitproberen? U kunt hier onze email marketing software proberen.

Extra informatie over de MailPlus release

Lees de blogpost over automatisch A/B splittesten

Bekijk de video over automatisch A/B splittesten op YouTube

Bekijk de video over het nieuwe MailPlus Kenniscentrum