MailPlus heeft in eigen beheer een Connector Platform ontwikkeld waarmee op een generieke manier vrij eenvoudig en snel een connector kan worden ontwikkeld voor welke software dan ook. De eerste connector die nu van de band komt rollen is de connector voor Magento 2. Samen met MailPlus partner Guapa e-commerce en gezamenlijke klant Soak is een pilottraject ingegaan voor het ontwikkelen, testen en uiteindelijk publiceren van de Magento 2 koppeling voor Soak.

Volledig synchronisatie van data tussen Magento 2 en MailPlus
Net zoals bij De MailPlus connector voor Magento 1 biedt de connector voor Magento 2 na installatie een automatische koppeling tussen MailPlus en de webshop. Via deze koppeling worden contacten, producten en orders gesynchroniseerd. Deze gegevens zijn daarna beschikbaar in de e-mail marketing software MailPlus eCom, die speciaal voor (r)etailers is ontwikkeld.

Verwerken van bounces, triggeren van campagnes
Bounces, nieuwe inschrijvingen en afmeldingen worden via MailPlus doorgegeven naar Magento, zodat op beide plaatsen data altijd up-to-date is. Bovendien stelt de connector webshops in staat om vanuit Magento de standaard MailPlus campagnes ‘Verlaten Winkelwagentje’, ‘Product Review’ en ‘Win-back’ campagne te triggeren.

Guapa en Soak
Guapa e-commerce (Magento Enterprise Solutions Partner) heeft voor Soak een nieuwe webshop ontwikkeld op basis van Magento 2. Om te kunnen profiteren van de voordelen van geïntegreerde e-mail marketing(campagnes) hebben beide partijen besloten om MailPlus te betrekken in de ontwikkeling en implementatie van een connector tussen webshop en MailPlus eCom. Door de naadloze integratie tussen beide systemen profiteert Soak optimaal van de voordelen die e-mail marketing biedt voor e-commerce.