De bereidheid om persoonlijke gegevens te delen met retailers is afgenomen in de afgelopen jaren. Dit blijkt uit het rapport van ABN AMRO. Twee op de drie Nederlanders willen wél persoonlijke gegevens delen als duidelijk is wat ermee gebeurt.

De bereidheid van de Nederlandse consument om data te verstrekken is bij online winkeliers kleiner dan bij fysieke winkeliers. Hoe ouder de consument wordt, hoe minder de bereidheid is. Vrouwen zijn over het algemeen iets terughoudender dan mannen.

Wees als (e-mail) marketeer dus duidelijk en eerlijk

Als (e-mail) marketeer heeft u de data wel nodig om persoonlijke en relevante content te maken. Zo kunt u nieuwsbrieven versturen die zijn afgestemd op de ontvanger. Het rapport van ABM AMRO bevestigt dat u altijd duidelijk en eerlijk moet zijn. Geef dus aan dat u de data nodig heeft om persoonlijke en relevante aanbiedingen te sturen.

Bron: ABN AMRO

 


E-mail marketing nieuws in de inbox ontvangen? Meld je aan voor de MailPlus e-mail marketing nieuwsbrief.

MailPlus email marketing software gratis proberen? Vraag een account aan en ga binnen een minuut aan de slag.