• nederlanders-doen-meer-online-aankopen-in-2015

Thuiswinkel Markt Monitor: Nederlanders shoppen online voor ruim 16 miljard euro

In 2015 zijn ruim 142 miljoen online aankopen gedaan voor een totaal bedrag van 16,07 miljard euro. De online bestedingen laten hiermee een groei zien van 16,1% ten opzichte van 2014. In aankopen groeit de online markt met 17,4% ten opzichte van vorig jaar. Dit blijkt uit de cijfers van Thuiswinkel Markt Monitor.

Meer bestedingen aan voeding, speelgoed en fashion
De groei in 2015 is mede te danken aan de stijging in uitgaven aan producten, zoals voeding, speelgoed en fashion. Het totale aantal productaankopen is met 21,9 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar. De uitgaven aan diensten, zoals reizen en eventtickets, is gegroeid met 10,3 procent.

Q4 van 2015 was een topkwartaal
Volgens Thuiswinkel Markt Monitor is de groei vooral gerealiseerd in het laatste kwartaal van 2015. De Nederlandse consument heeft toen 54 procent meer uitgegeven aan voedingsmiddelen via het online kanaal dan in 2014. In 2015 werd in totaal 700,46 miljoen euro uitgegeven aan food/nearfood.

Hieronder de top 5 branches met de grootste groei in online bestedingen in Q4 2015.

  1. Food/nearfood + 54%
  2. Home & garden + 38%
  3. Speelgoed + 37%
  4. Huishoudelijke elektronica + 31%
  5. Consumentenelektronica + 29%

Onderstaand ziet u de alle e-commerce feiten in één oogopslag.
thuiswinkel-markt-monitor-2015-q4-infographic

 

Voor meer informatie over de cijfers en feiten uit de Thuiswinkel Markt Monitor verwijzen wij u graag door naar de website van thuiswinkel.org.

 


E-mail marketing nieuws in de inbox ontvangen? Meld je aan voor de MailPlus e-mail marketing nieuwsbrief.

MailPlus email marketing software gratis proberen? Vraag een account aan en ga binnen een minuut aan de slag.