• mailplus-thuiswinkel-marktmonitor2015-ecommerce-markt-groeit

Thuiswinkel Markt Monitor Q1: e-commerce markt groeit met 16%

In het eerste kwartaal van 2015 groeiden de online bestedingen van de Nederlandse consumenten met 16% ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2014. De totale omzet kwam hiermee op 4,35 miljard euro. E-commerce is nog steeds booming; dat is de belangrijkste conclusie uit de Thuiswinkel Markt Monitor over Q1 van 2015. Ieder kwartaal presenteren Thuiswinkel.org, PostNL en GfK de belangrijkste cijfers in de Nederlandse e-commerce markt.

mailplus-thuiswinkel-marktmonitor2015-ecommerce-markt-groeit-infographic

 

Belangrijkste conclusies uit Thuiswinkel Markt Monitor Q1 2015

  • 78% Van de Nederlanders (15+) koopt online in Q1 2015
  •  Het aantal online aankopen groeit op totaalniveau met 19%
  • Online consumentenbestedingen groeien met 16%
  • Speelgoed en event tickets laten grootste groei in online bestedingen zien
  • Desktop en laptop net als in Q1 2014 verantwoordelijk voor het grootste deel van de online omzet.

Voor meer informatie over de inhoud, feiten en cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor verwijzen we u graag naar de website van Thuiswinkel.org.


E-mail marketing nieuws in de inbox ontvangen? Meld je aan voor de MailPlus e-mail marketing nieuwsbrief.

MailPlus email marketing software gratis proberen? Vraag een account aan en ga binnen een minuut aan de slag.