Inspirerende sprekers, praktische voorbeelden en goede tips voor de webshopeigenaren. Afgelopen woensdag 24 februari 2016 organiseerden Thuiswinkel.org en MailPlus Webshop Wednesday. Een informele bijeenkomst voor webshops over e-mailmarketing.

Expert van Kega gaf aan dat A/B testen belangrijk is

Aan de hand van leuke voorbeelden uit verschillende branches gaf Evelien Schrijver van Kega tips hoe webshopeigenaren meer traffic uit e-mailmarketing genereren. Een aantal tips waren:

  • Verzamel informatie van de ontvanger en personaliseer de nieuwsbrieven
  • Een welkomstcampagne is dé manier om de band op te bouwen met de ontvanger
  • Wissel de content af, een e-mail/contentkalander helpt hierbij
  • Test altijd een onderdeel van de mailing
  • Blijf testen, want de consument verandert steeds

ViaDierenwinkel.nl: meer resultaat met meer e-mailings per week

E-commerce manager Wouter Krupe van ViaDierenwinkel.nl gaf de tip om meer e-mailings te sturen per week. Dit leverde voor hem meer op. Ook zijn de nieuwsbriefabonnees van deze webshop enorm gestegen door een inschrijfpop-up op de homepage. Net zoals Evelien Schrijver geeft hij aan dat A/B testen in e-mailmarketing erg belangrijk is.

Was u niet bij Webshop Wednesday? Download dan dit gratis whitepaper voor 10 tips om uw nieuwsbrieven te verbeteren.

 

mailplus-webshop-wednesday-viadierenwinkel-small


Bekijk de video voor een sfeerimpressie van Webshop Wednesday 2016


E-mail marketing nieuws in de inbox ontvangen? Meld je aan voor de MailPlus e-mail marketing nieuwsbrief.

MailPlus email marketing software gratis proberen? Vraag een account aan en ga binnen een minuut aan de slag.