MailPlus Roadmap

Nieuwe features en releases

DMARC: de authenticatietechniek om phishing mails tegen te gaan

U kent ze wel, e-mails die van uw bank lijken, maar die het niet zijn. Voor cybercriminelen is het zeer eenvoudig om mails te versturen namens uw organisatie. Hierom zijn authenticatietechnieken in e-mail marketing erg belangrijk. Met deze technieken toont u bij ontvangende mailservers aan dat uw mailings geen phishing mails zijn.

Wij begrijpen dat authenticatietechnieken als SPF, DKIM en DMARC taaie kost zijn. Als marketeer ziet u liever gewoon dat uw mailings goed worden afgeleverd en converteren. Daarom leggen we graag deze termen en de functie op een luchtige manier uit. Bekijk hoe DMARC u kan helpen phishing mails tegen te gaan en hoe DMARC de reputatie van uw organisatie vergroot.

Blog: Bescherm je domeinnaam met DMARC
Meer informatie over DMARC? Arthur ten Have legt in zijn blog artikel uit wat DMARC inhoudt.

Lees het blog →

De aflevering van e-mail uitgelegd in 21 begrippen

SPF, DKIM en DMARC zijn erg belangrijk voor de aflevering van uw mails. Maar er is nog veel meer waar u op kunt letten. Download het white paper en lees welke 21 begrippen u kunnen helpen bij uw e-mail aflevering.

Download de gratis .PDF →

Spam-bot security

Formulieren zijn dé manier om via het web met een organisatie in contact te komen. Bij het gebruik van online formulieren is spam één van de ergernissen. Stel, uw formulier wordt ingevuld door een spam-bot. Dit leidt vaak tot onnodige mails en nepcontacten in uw bestand. Erg zonde, aangezien de mails uw statistieken beïnvloeden en met onnodige contacten blijft uw database niet ‘schoon’. MailPlus begrijpt dat dit niet wenselijk is. Daarom hebben wij uw MailPlus formulieren en surveys beveiligd met spam-bot security.

Hoe ziet deze spam-bot security eruit?
Aan MailPlus formulieren zijn nu standaard twee verborgen vragen toegevoegd. Deze vragen zijn niet zichtbaar op het opgemaakte MailPlus-formulier, een respondent zal ze dus niet zien. Erg prettig, zo blijft uw formulier kort en hoeft de respondent niet onnodig extra vragen te beantwoorden.

De verborgen vragen zijn daarentegen wel zichtbaar in de HTML. Een spam-bot kijkt niet naar het opgemaakte formulier, maar leest de HTML van het formulier uit en zal de twee verborgen vragen tegenkomen. Laat de spam-bot de invoervelden leeg of wordt een verkeerd antwoord ingevuld, dan registreert MailPlus de verkeerde invoer als een actie van een spam-bot. Het ingevulde en verzonden formulier wordt vervolgens door MailPlus genegeerd. Dit betekent dat eventuele automatische e-mails gekoppeld aan het formulier niet worden verstuurd. Ook wordt de MailPlus-database niet aangevuld met de ongewenste contactgegevens uit het formulier.

Maakt u binnenkort een nieuw formulier of een nieuwe survey in MailPlus aan? Beide verborgen vragen zijn dan automatisch voor u toegevoegd. Daarnaast hebben wij ook de spam-bot security toegevoegd aan uw bestaande formulieren en surveys. Zo zijn uw formulieren sterk beveiligd tegen spam-bots.

Eerdere features en releases

Inloggen in MailPlus met uw gebruikersnaam en wachtwoord kan nog veiliger. Wanneer deze combinatie uitlekt, bijvoorbeeld als uw wachtwoord wordt gestolen of gehackt, kan een onbevoegde toegang krijgen tot alle persoonsgegevens in MailPlus. Door uw account te beveiligen met de twee-staps-verificatie sluit u ongewenste personen buiten, zelfs wanneer zij uw wachtwoord hebben.

Met de twee-staps-verificatie beveiligt u uw account met zowel uw gebruikersnaam en wachtwoord als met een extra verificatiecode. Deze unieke code wordt gegenereerd door een app op uw smartphone. Na enkele seconden ververst de app en genereert weer een nieuwe code. Zo bent u altijd verzekerd van een unieke code en blijft uw MailPlus-account goed beveiligd.

Binnen de module Survey Manager kunt u met de Form Editor snel intelligente surveys creëren die gebruiksvriendelijk zijn voor de respondent. Zo kunt u gebruik maken van dynamische vragenlijsten, matrixvragen, conditionele vragen, ‘multipaging’, uitgebreide validatiemogelijkheden, ‘mouse-over tooltips’ en nog veel meer.

Uitbreiding subscribe pop-up: meer inzetmogelijkheden
De MailPlus subscribe pop-up is uitgebreid met nieuwe mogelijkheden op onder andere de volgende vlakken:

Gebruik van meerdere pop-ups
Als u gebruik maakt van meerdere labels binnen uw MailPlus-account, dan kunt u nu per label een aparte subscribe pop-up maken. Ook kunt de subscribe pop-up in meerdere talen inzetten. Daarnaast kunt u meerdere subscribe pop-ups op uw website inzetten, zoals een pop-up voor uw nieuwsbrief en een pop-up voor uw event.

Uitbreiding opmaakmogelijkheden
Om uw subscribe pop-up meer te laten opvallen, kunt u nu een afbeelding toevoegen. U kunt de subscribe pop-up ook afstemmen op uw huisstijl: de kleur, kop, body en button kunt u aanpassen. Ook heeft u de keuze uit drie verschillende pop-up formaten: small, medium en large. Daarnaast beschikt u met de uitgebreide subscribe pop-up tot 5 extra designs die zijn toegespitst op een specifieke case, onder andere een design voor korting, nieuwe collectie en webinar.

Pop-up sluiten via een tekstlink
Via de editor kunt u nu een tekstlink toevoegen. Een tekst als “Nee, ik wil geen 20% korting” zorgt dat de websitebezoeker bewuster over de boodschap nadenkt.

Overige verbeteringen
Doelgroep verfijnen o.b.v. productcategorie

Naast de doelgroepfilters: demografisch, geografisch en profielgegevens, kunt u ook een doelgroepselectie maken op basis van een productcategorie. Hiervoor heeft u wel een koppeling nodig met uw webshop.

Veiligheid voor klantbestanden
Vanaf nu is het niet meer mogelijk om klantbestanden vanuit MailPlus te versturen via e-mail. Zo zet u de privacy van uw klanten voorop.

Heeft uw partner een bestand uit het MailPlus-account geëxporteerd?
Dan ontvangt u hiervan nu een notificatie per e-mail.

Design
Het design van de Campaign Manager is volledig aangepast en nieuwe mogelijkheden zijn toegevoegd voor een optimaal gebruiksgemak. Zoals een drop-down actiemenu, hiermee beheert u met één druk op de knop uw campagne.

Campagne flow
Iedere ingerichte campagne wordt nu in één flow weergegeven. Door verschillend kleurgebruik wordt duidelijk onderscheid gemaakt tussen triggers en campagnestappen. De stappen worden van boven naar beneden chronologisch in kaart gebracht. Zo ziet u alle informatie in één oogopslag.

Uitgebreide controle van campagnes
De Campaign Manager is uitgebreid met een aantal controles dat ervoor zorgt dat uw campagnes correct worden uitgevoerd. Zoals een validatiecheck bij het wijzigen of opslaan van een campagne. Wanneer u een campagne wijzigt, wordt gecontroleerd of alle elementen nog beschikbaar zijn.

Real-time rapportages
In de vernieuwde Campaign Manager heeft u per campagne real-time inzicht in het aantal keer dat de campagne volledig is uitgevoerd. Daarnaast ziet u welke contacten nog actief zijn en welke contacten niet. Ook ziet u hoe vaak de campagne is gestart in een laatste week, maand en jaar.

BrightEdit: Bewerken image – maten aanpasbaar maken
Het is mogelijk om de maten van een afbeelding in het bericht aan te passen. U kunt dan een afbeelding kleiner tonen dan deze in werkelijkheid is, zodat de afbeelding goed op mobiele apparaten wordt getoond.

Document manager: Direct downloaden van documenten
Eerder geüploade documenten kunt u downloaden via de Document manager. Dit kunt u doen door het gebruik van een downloadicoon achter elk document.

Rapportage met afmeldcategorieën
Via de MailPlus rapportage kunt u zien hoeveel contacten inactief zijn geworden via: o het afmeldformulier o een spammelding o een afmelding via de e-mail provider/client

Toevoegen inline styling aan linkjes om blauwe linkjes te voorkomen
Het is niet meer nodig om bestaande links te kopiëren om te zorgen dat de styling goed wordt getoond. Nieuw toegevoegde links krijgen de juiste styling automatisch mee.

REST API Developer Toolkit
Het was al mogelijk om uw systeem met MailPlus te koppelen via de MailPlus SOAP API of MailPlus REST API. Er zijn nu diverse mogelijkheden aan de MailPlus REST API toegevoegd waarmee het mogelijk wordt om nog uitgebreidere koppelingen te maken.

Message center – archief: Bekijken van preview via een vergrootglas
U kunt de preview van de e-mailing zien via een vergrootglas in het overzicht van archief webpagina’s, archief berichten en campagneberichten.

Nieuwe Youtube standaarden
Embedding methode voor YouTube op landingspagina’s is aangepast aan huidige YouTube standaarden.

Automatisch A/B splittesten
Met MailPlus kunt u twee varianten van uw bericht testen op een deel van uw doelgroep. MailPlus verstuurt automatisch de winnaar naar de restgroep. Met het nieuwe A/B splittesten heeft u vrijwel eindeloze mogelijkheden om de content van uw e-mail bericht te variëren, zoals copy, afbeeldingen, call-to-actions, de zichtbaarheid en volgorde contentblokken.

Subscription manager
De nieuwe release stelt u in staat om op een slimme manier e-mailadressen te verzamelen en bestanden te laten groeien. Dit kan met de volgende tools: een app voor gebruik op een tablet op locatie, een app voor gebruik op een smartphone en een pop-up voor integratie in websites.

MailPlus volledig bruikbaar onder https
Om uw data in MailPlus nog beter te beschermen, werkt MailPlus vanaf nu via HTTPS. Hiermee worden alle gegevens versleuteld verzonden.