Een van Twitter’s uitdagingen op dit moment is om de userbase genoeg te laten groeien dat het bedrijf winst gaat maken. Kortgeleden is Twitter naar de beurs gegaan, maar het social mediaplatform draait nog steeds verlies. In het derde kwartaal van dit jaar bedroeg het verlies $64,6 miljoen. Op welke manier zorgt Twitter ervoor dat ze dit om kunnen zetten naar winst?

Een van de manieren die voor veel activiteit op het platform zorgt is via e-mail marketing. Twitter stuurt met hoge frequentie ruim 22 verschillende soorten e-mailnotificaties naar gebruikers. Hier vallen bijvoorbeeld notificaties over het ontvangen van een direct message (DM) onder, een reply of retweet en andere activiteiten.

Daarnaast biedt Twitter de mogelijkheid om in te schrijven op updates van Twitter zelf: over nieuwe diensten, blogposts, onderzoek, suggesties om bepaalde personen te volgen en meer. Twitter’s Postmaster, Josh Aberant, geeft aan dat het nodig is voor Twitter om aan al deze e-mail marketingactiviteiten te doen zodat het slapende publiek geactiveerd wordt om Twitter weer te gebruiken.

Uiteindelijk heeft Aberant twee doelen: alle Twitter-producten verbeteren en zorgen dat zoveel mogelijk mensen zoveel mogelijk met Twitter bezig zijn. E-mail marketing is en blijft een kernfactor in het succes en de groei van Twitter.

Bron: Thenextweb.com