Frequently asked questions

Veelgestelde vragen over MailPlus e-mail marketing software

Op deze pagina vindt u een overzicht van de meestgestelde vragen over MailPlus e-mail marketing software en over de samenwerking met de organisatie van MailPlus. Staat uw vraag en het antwoord daarop niet in onderstaande lijst neemt u dan alstublieft contact met ons op, zodat wij u verder kunnen helpen.

Proefaccount

Ja, u kunt een gratis proefaccount aanvragen. U  ontvangt na aanvraag een activatiemail. Als u uw account activeert, heeft u 30 dagen lang toegang tot alle functionaliteit, kunt u 100 e-mails als test versturen en kunt u onbeperkt een beroep doen op onze kennis en support.
Ja, dat kan. In uw proefaccount zit een groene button ‘Abonnement starten’. Als u hier op klikt en het formulier invult en verzendt dan wordt uw account omgezet naar een betaald jaarabonnement. De gegevens uit uw proefaccount worden automatisch meegenomen naar uw betaalde account.
Ja, alle gegevens (opgemaakte nieuwsbrieven, geïmporteerde contactpersonen en afbeeldingen) worden automatisch mee overgenomen.

Jaarabonnement

MailPlus werkt met jaarlicenties. Een licentie gaat pas in nadat u na de demoperiode uw account activeert.

Ja, met de ‘100 dagen-garantie’ ontvangt u het geld van uw jaarlicentie en verbruiksbundel terug wanneer u niet tevreden bent.

Ja, dit kan. U kunt tussentijds altijd upgraden naar een ander Marcom product. De extra functies komen in uw bestaande omgeving beschikbaar.
Dit kunt u vanuit uw MailPlus-account bestellen.
We willen dat MailPlus betaalbaar is voor zowel kleine als grote organisaties. De variabele kosten van e-mails is dan een eerlijk component. De kosten per e-mail omvatten niet alleen de verzending, maar ook het serveren van de afbeeldingen, het bijhouden van alle interacties (opens, kliks, bounces) en het opslaan van alle data.
U kunt op elk moment met een druk op de knop alle data (inclusief rapportages) exporteren. Tot een maand na het opzeggen is dit nog mogelijk. Daarna wordt alle data (mede om veiligheidsoverwegingen) definitief verwijderd van ons platform.

MailPlus e-mail marketing software

Een e-mailing versturen met Outlook is veel gedoe en kost veel tijd. Komt de e-mailing wel goed aan bij de ontvangers? Hoe meet je de effectiviteit van de e-mailing? Wordt mijn e-mailing niet gezien als spam door de verschillende internetproviders? Allemaal vragen die onbeantwoord blijven bij het versturen van een e-mailing via Outlook. Wanneer u kiest voor e-mail marketing software, dan heeft u deze vragen niet. U bent er dan van verzekerd dat de e-mailing goed aan komt bij de ontvangers. En u kunt zelf de resultaten bekijken door e-mail rapportages.
Afhankelijk van de e-mailmarketingsoftware die je gebruikt, zijn er meer statistieken beschikbaar. Hieronder staan extra statistieken die je bijvoorbeeld uit MailPlus kunt halen:

Benchmark:
Je wilt graag weten hoe je e-mail heeft gepresteerd  ten opzichte van voorgaande e-mails die je verstuurd hebt. In MailPlus is het daarom mogelijk om je eigen benchmark te maken. Zo zie je precies of je je vorige e-mail hebt verslagen of niet.

Google Analytics integratie: 
Na de klik weet je niet wat een ontvanger van je e-mail doet op je website. Door je e-mailmarketingsoftware te integreren met Google Analytics kun je de bezoekers uit je nieuwsbrief beter volgen op je website. Om dat te doen worden alle links vanuit je e-mail -automatisch- voorzien van zogenaamde Analytics Tags. Die Tags (woorden) kan Analytics groeperen. Vervolgens kun je zien welke kliks in je e-mailing hebben geleid tot de beste bezoekers. Bijvoorbeeld in tijd op de site, bezoekerspaden of puur omzet.

Aantal aangemaakte  winkelwagens:
Een zeer belangrijke statistiek voor webshops. Hiermee bekijk je hoeveel mensen die doorklikten vanuit de e-mail nieuwsbrief een winkelwagentje hebben aangemaakt. Dat zegt iets over het succes van je landingspagina of webwinkel als geheel.

Omzet uit e-mail: 
Eveneens een belangrijk gegeven voor de webwinkelier. Hoeveel omzet heb je gegenereerd met deze e-mail?

MailPlus is de meest gebruikte professionele e-mail marketingapplicatie in Nederland voor het midden en topsegment. Het product is van Nederlandse bodem en wordt inmiddels door 7000 gebruikers ingezet voor e-mail marketing (automation) doeleinden.
We kunnen hier natuurlijk een hele waslijst neerzetten met voordelen van MailPlus in een poging je te willen overtuigen. Maar dat zal weinig helpen. Je kunt beter zelf de gebruiksvriendelijkheid van MailPlus ervaren via een gratis account.
Met MailPlus kun je o.a.

  • e-mail nieuwsbrieven opstellen en versturen
  • e-mail nieuwsbrieven opstellen en versturen voor webwinkels
  • landingspagina’s maken
  • webformulieren opstellen
  • online enquêtes uitvoeren
  • automatische e-mail campagnes inrichten
  • doelgroepsegmentatie toepassen
  • dynamische content gebruiken
Dat ligt aan de MailPlus variant waarin je geïnteresseerd bent. Een uitgebreide prijslijst vind je hier.
Ja. MailPlus is een open applicatie en daarom eenvoudig te integreren met behulp van de MailPlus API (REST),een FTP-koppeling en de SOAP API.  Hiernaast zijn een aantal gestandaardiseerde connectoren ontwikkeld voor. Meer informatie hierover op onze koppelingen pagina

Dat is mogelijk. Ontvangers kunnen artikelen delen via Twitter, Facebook, Google+ en LinkedIn. Hiernaast worden de social media links getracked. Je kunt hiermee in de e-mail rapportage terugzien of en hoe vaak een artikel gedeeld is.

Staat uw antwoord er niet tussen?

Staat uw antwoord er niet tussen of is deze niet naar tevredenheid beantwoord, neem vrijblijvend contact met ons op.

Ervaar zelf de marketingkracht van de MailPlus email marketing software

30 dagen lang onbeperkt toegang tot uw account
Gratis ondersteuning van het MailPlus Klantsucces-team
Proefperiode stopt automatisch zonder verplichtingen
Probeer 30 dagen gratis