Op woensdag 21 en donderdag 22 januari vonden de Webwinkel Vakdagen in Utrecht plaats. Deze 9e editie van de beurs was weer druk bezocht: elk jaar een groter publiek, wat laat zien dat e-commerce in Nederland nog steeds groeiende is. Onderstaand een verslag met foto’s van de Webwinkel Vakdagen.

verslag-webwinkel-vakdagen-2015-drukte-bij-presentaties
Verschillende partijen waren met mooie stands en uitgebreide presentaties op de beurs. Met een veelvoud aan e-commerce-gerelateerde onderwerpen werd het publiek geïnspireerd en geënthousiasmeerd. Allerlei webshop-eigenaren van groot tot klein bezochten de beurs op zoek naar nieuwe trends en diensten om hun webshop nog succesvoller te maken.

verslag-webwinkel-vakdagen-2015-presentatie

Drukte op de MailPlus-stand

De MailPlus-stand was op deze 9e editie van de Webwinkel Vakdagen wederom ruim opgezet. Met schermen voor de verschillende demo-video’s en de duidelijke slogan ‘e-mail marketing speciaal voor webshops’ werden de voordelen van MailPlus eCom voor webshop-eigenaren benadrukt.

verslag-webwinkel-vakdagen-2015-stand-mailplus-02
De standbezoekers werden daarnaast geïnformeerd over de mogelijkheden van e-mail marketing voor webshops. Hierbij werden de automatische campagnes benadrukt, de inzichtelijke rapportages en het gemak bij het maken van de productnieuwsbrief.

verslag-webwinkel-vakdagen-2015-stand-mailplus-01
Daarnaast was er de mogelijkheid een MailPlus eCom-proefaccount aan te vragen om zelf met het platform aan de slag te gaan.

verslag-webwinkel-vakdagen-2015-stand-mailplus-04

Verder werden tablets ingezet met de nieuw ontwikkelde SignUpp app, waarmee bezoekers zich konden inschrijven voor de nieuwsbrief.

verslag-webwinkel-vakdagen-2015-stand-mailplus-03
Inschrijven voor de nieuwsbrief over e-mail marketing

Presentatie Dick de Zwart trekt volle zalen

Op beide beursdagen gaf Dick de Zwart een presentatie genaamd  ‘Traffic, conversie en retentie met e-mail marketing‘ met een mooie case over het familiebedrijf Terstal. De presentatie was op beide dagen druk bezocht: zowel woensdag als donderdag keek en luisterde het publiek zelfs van buiten de zaal mee omdat er binnen geen plek meer was.

verslag-webwinkel-vakdagen-2015-presentatie02

verslag-webwinkel-vakdagen-2015-presentatie

MailPlus-integratie voor Magento webshops trok veel publiek op de stand

Op de stand was er grote interesse voor de MailPlus-connector voor Magento webshops. Deze connector is gratis beschikbaar voor Magento, waarmee contacten, producten én orders naadloos gesynchroniseerd kunnen worden.

verslag-webwinkel-vakdagen-2015-magento-connect-mailplus-ecommerce

Door deze synchronisatie is de kracht van e-mail marketing samen met e-commerce pas echt goed te zien. Automatische campagnes, een professionele productnieuwsbrief in een handomdraai en de uiteindelijke resultaten onder de streep in de rapportages zijn zo ingeregeld.

Op de Magento Connect-pagina van de MailPlus-connector zijn alle details te vinden evenals de downloadlink. De  installatievideo is hier te bekijken.


E-mail marketing nieuws in de inbox ontvangen? Meld je aan voor de MailPlus e-mail marketing nieuwsbrief.

MailPlus email marketing software gratis proberen? Vraag een account aan en ga binnen een minuut aan de slag.