• mailplus-konijnendijk-mode-klantcase

Klantcase Konijnendijk Mode: Branding en gemak met e-mail marketing

In deze klantcase kijken we naar hoe Konijnendijk Mode, gevestigd in Zuid-Beijerland, e-mail marketing in zet voor het bedrijf. Hierbij komen onder andere branding en het meetbaar maken van gegevens naar voren.

Om de case te introduceren wil ik graag wat meer achtergrondinformatie over jullie bedrijf.
De grondlegger van Konijnendijk Mode is Paulus Arie Konijnendijk. De handel is begonnen in 1936. Konijnendijk Mode is een echt familiebedrijf. Inmiddels is de derde generatie al werkzaam binnen het bedrijf.

konijnendijk-mode-winkel-1-fashion-email-marketing-ecommerce-640px

Konijnendijk Mode beschikt over 150 toonaangevende modemerken onder één dak. Ook grand café The Ritz is een toegevoegde waarde voor het bedrijf. Met ruim 4000 vierkante meter winkeloppervlakte is Konijnendijk Mode “The place to be” voor een gezellig dagje shoppen.

Wat waren de uitgangspunten van en doelstellingen voor e-mail marketing voordat jullie met MailPlus aan de slag gingen?
Eén van onze doelstellingen was het meetbaar maken van de gegevens. Wij wilden graag weten hoe vaak de nieuwsbrief door de klanten werd geopend en of zij op de links klikken. Een tweede doelstelling voor e-mail marketing was de branding van de winkel als marketingtool inzetten.

konijnendijk-mode-winkel-2-fashion-email-marketing-ecommerce-640px

Welke wensen waren er vanuit bovenstaande gekomen, en wat was de reden dat jullie uiteindelijk voor MailPlus hebben gekozen? Hoe heeft MailPlus-partner Euretco daarin geholpen?
Euretco heeft ons erg goed geholpen, want zij hebben ervoor gezorgd dat wij met jullie in aanraking zijn gekomen. Vanuit bovenstaande voldeed MailPlus aan onze eisen om de gegevens meetbaar te maken en om branding in te zetten als marketingtool voor onze winkel.nieuwsbrief-konijnendijk-mode

Hoe is de implementatie tussen jullie webshop en MailPlus verlopen?
De implementatie tussen Magento en MailPlus is prima verlopen. Het platform is zeer gebruiksvriendelijk en voldoet aan onze eisen. De samenwerking met Euretco heeft er ook voor gezorgd dat dit proces goed is verlopen.

Welke specifieke eigenschap van MailPlus vind je de beste voor jullie situatie?
De beste eigenschap vinden wij dat we zelf het design kunnen opmaken omdat wij wekelijks een nieuwsbrief versturen naar onze klanten. Een tweede goede eigenschap is dat we met MailPlus gemakkelijk en snel een nieuwsbrief te creëren. Dit maakt het platform erg gebruiksvriendelijk.

Rechts ziet u een voorbeeld van de nieuwsbrief van Konijnendijk Mode.
Wat wij jammer vinden is dat je beperkt bent in het stramien. Verder zijn wij er nog niet achter hoe je over een afbeelding verschillende links kunt plaatsen. Het is belangrijk dat de nieuwsbrief er aantrekkelijk uit ziet en het gebruiksvriendelijk is voor de ontvanger. De ontvanger moet via de links gemakkelijk en snel op de website terecht kunnen komen. (Red.: op 1 gehele afbeelding kunnen niet meerdere links gemaakt worden – indien dit de bedoeling is dan moet de afbeelding in meerdere losse afbeeldingen opgeknipt worden, zogenaamd ‘slicen’, zodat er meerdere links op aangemaakt kunnen worden.)

Heb je nog een afsluitende quote over MailPlus?
Met MailPlus kun je gemakkelijk en snel je eigen ontwerp creëren. Hierdoor is MailPlus zeer gebruiksvriendelijk en flexibel, daar houden wij van!

Met dank aan Kimberley Kreeft van Konijnendijk Mode  voor haar medewerking aan deze klantcase.