• mailplus-belgen-kritischer-over-emailmarketing

Belgen kritischer over e-mail marketing dan Nederlanders

In Nederland doen e-mail marketing campagnes het beter dan in België. Dat zegt het onderzoek van WYZ, een joint-venture van Wijs en het marketingbureau Yourzine in Nederland. Belgen zijn kritischer over de inhoud. E-mailings van retailers worden 20 procent vaker geopend in Nederland dan in België. In de telecomsector is de kloof 30 procent. Het verschil is kleiner als het om doorklikratio gaat.

De bereidheid van de Nederlandse consument om data te verstrekken is bij online winkeliers kleiner dan bij fysieke winkeliers. Hoe ouder de consument wordt, hoe minder de bereidheid is. Vrouwen zijn over het algemeen iets terughoudender dan mannen.

Gepersonaliseerde e-mail marketing is de oplossing

Zowel in Nederland als in België doet gepersonaliseerde e-mail marketing het beter. “Dankzij deze nieuwe aanpak boeken de onderzochte merken in Nederland een voorzichtige groei”, meldt WYZ.

Bron: Datanews

 


E-mail marketing nieuws in de inbox ontvangen? Meld je aan voor de MailPlus e-mail marketing nieuwsbrief.

MailPlus email marketing software gratis proberen? Vraag een account aan en ga binnen een minuut aan de slag.