Voor het Netivity e-commerce platform heeft Netivity in samenwerking met MailPlus en met launching customer Handyman een connector ontwikkeld. De connector maakt de integratie tussen het platform en MailPlus eCom mogelijk. Hierdoor wordt het toepassen van e-mail marketing makkelijker en nog inzichtelijker.

Volledige synchronisatie data Netivity en MailPlus

Net zoals bij andere MailPlus connectoren voor e-commerce (Magento 1 & 2, LightSpeed, Prestashop) biedt de connector voor Netivity na installatie en inrichting een automatische koppeling tussen MailPlus en de webshop. Na de installatie en inrichting worden via de koppeling contacten, producten en orders gesynchroniseerd. De data zijn direct beschikbaar en te gebruiken in MailPlus eCom. Deze e-mail marketing software is speciaal ingericht voor (r)etailers.

Bestandsbeheer en campagne triggers

Nieuwe inschrijvingen en afmeldingen worden via MailPlus doorgegeven naar Netivity. Zo is de data op beide plaatsen altijd up-to-date. Ook stelt de connector webshops in staat om vanuit Netivity standaard MailPlus campagnes zoals ‘Verlaten Winkelwagen’ en ‘Win-back’ te triggeren.

Blinker en Handyman

Blinker, zusterbedrijf en één van de premium partners van MailPlus, heeft ervoor gezorgd dat gezamenlijke klant Handyman met Netivity aan de slag is gegaan. Samen realiseerden zij de standaardconnector tussen beide platformen. Netivity heeft op basis van de MailPlus API documentatie de lead genomen waardoor er nu naadloze integratie is ontstaan. Handyman profiteert optimaal van de voordelen die e-mail marketing biedt voor e-commerce. Blinker zorgt voor de verdere begeleiding in het optimaal gebruik van MailPlus.