In het eerste halfjaar van 2015 groeit het totale online kanaal groeit met 18,4% (in €)  ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Van de bijna € 8 miljard online consumentenuitgaven werd € 3,91 miljard (+19,1%) besteed aan de aankoop van producten en € 4,05 miljard (+17,6%) werd uitgegeven aan de online aankoop van diensten.

Cijfers tweede kwartaal
De online consumentenbestedingen in Q2 2015 bedragen € 3,63 miljard. Het online aandeel in bestedingen komt hiermee op 17%. In totaal wordt er in Q2 2015 21% meer online uitgegeven dan in Q2 2014. De aankoop van producten in Q2 2015 goed voor een online omzet van € 1,99 miljard (+21%). Aankopen van diensten zijn goed voor een online omzet van € 1,64 miljard (+23%). Op half jaar basis is er online € 7,96 miljard uitgegeven (+18% t.o.v. het 1e half jaar van 2014).

In Q2 2015 zijn er 32,71 miljoen online aankopen gedaan, waarvan 25,54 miljoen productaankopen en 7,16 miljoen aankopen van diensten. Het totale aantal online aankopen ligt hiermee 15% hoger dan in Q2 2014. In aankopen groeit de markt van diensten (+27%) harder dan de markt voor producten (+12%). Op half jaar basis zijn er 66,96 miljoen online aankopen gedaan (+18% t.o.v. het 1e half jaar van 2014).

mailplus-thuiswinkel-marktmonitor2015-ecommerce-markt-groeit-infographic

Voor de cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor van het eerste kwartaal verwijzen we u graag naar dit nieuwsbericht. Voor meer informatie over de cijfers en feiten uit de Thuiswinkel Markt Monitor verwijzen wij u graag door naar de website van thuiswinkel.org.

 


E-mail marketing nieuws in de inbox ontvangen? Meld je aan voor de MailPlus e-mail marketing nieuwsbrief.

MailPlus email marketing software gratis proberen? Vraag een account aan en ga binnen een minuut aan de slag.