Oplossing Adwise voor ROPO effect met e-mail marketing

Adwise en MailPlus samen sterk in e-mail marketing

Het doel

Inzicht in rendementen

Als specialist op het gebied van digital commerce spreekt Adwise veel e-commerce organisaties. Dit zijn pure players, met alleen een webshop en omnichannel players met zowel een webshop als een fysieke winkel.

Veel omnichannel players hebben onvoldoende inzicht in het rendement van online inspanningen. Immers worden veel producten in de fysieke winkel gekocht, terwijl de zoektocht daarvoor meer online plaatsvindt. Om dat op te lossen heeft Adwise het ROPO effect inzichtelijk gemaakt. Een inzicht waar bijvoorbeeld Kees Smit Tuinmeubelen van profiteert.

‘Ropo’

Wikipedia: “Research online, purchase offline (ROPO). Oftewel onderzoek online, aankoop offline. Dit is een trend in het koopgedrag van klanten. Online verzamelt de klant relevante productinformatie de koopbeslissing te kwalificeren, alvorens hij besluit om het product te kopen in de plaatselijke winkel.”

Met MailPlus

Van klantdata naar rapportage

Vanuit het kassasysteem van de fysieke winkels worden er klantdata geëxporteerd naar MailPlus. Die datavelden maken het mogelijk om per e-mail contact op te nemen met de klanten die een aankoop hebben gedaan in de winkel.

De e-mail die vervolgens wordt uitgestuurd staat in het teken van feedback. Voor bijvoorbeeld Kees Smit is het waardevol om feedback over de aankoop te ontvangen. Maar wat misschien nóg waardevoller is, is dat door deze mail de link gelegd kan worden tussen een offline aankoop en een websitebezoek.

Het Succes

Heldere inzichten & nominaties

Door online en offline met elkaar te koppelen is nu inzichtelijk wat het rendement is van online inspanningen. Adwise kwam samen met Kees Smit zo bijvoorbeeld tot de conclusie dat online kanalen als AdWords en e-mail twee tot drie keer zoveel opleverden dan verwacht.

De case met Kees Smit Tuinmeubelen werd in 2016 genomineerd voor de Dutch Interactive Awards en de Google Premier Partner Awards. Voor Adwise een enorme erkenning en aanbeveling voor alle omnichannel spelers wereldwijd.

Ervaar zelf de marketingkracht van de MailPlus email marketing software

30 dagen lang onbeperkt toegang tot uw account
Gratis ondersteuning van het MailPlus Klantsucces-team
Proefperiode stopt automatisch zonder verplichtingen
Probeer 30 dagen gratis